Bloggarna kopierar allt som Muslim-propagandan spyr ut

BLOGGAR I NORDEN tillsammans med somlig dagspress klipper-&-klistrar arabisk hatretorik mot Israel. Ja, hatretoriken omsätts t.o.m. med eldgivning; Oslos Palestinavänner skjuter raketer så in i Norden ikväll (sic!)... Därför kan det vara på plats med lite besk medicin. Från Jerusalem. 2008 års Hatbloggspris utdelas tidigt denna dag till ett stort antal bloggare i Norden, inte minst i Sverige:  

VI ÄR TILLBAKA i den arabiska hatretoriken mot Israel för 40 och 50 år sedan. Nu riktas den också mot andra palestinier och stater som Egypten och Jordanien. En annan skillnad är att många bloggare i Norden låter som om de med liv och lust kopierar allt som de muslimska propagandisterna häver ur sig. Det är rätt märkligt. Nästan lika märkligt som att en rad svenska och norska dagstidningar ger hatbloggarna dagligt utrymme i de egna spalterna.

( Källa: Nyheter från ISRAEL: Jerusalem, måndagen 29 december 2008, kl 02:13 )


www.clipartguide.com/REFLEKTION Bloggosfären är genomsyrad av antiisraelism. Normalitet är hatet. Den lilla skaran icke politiskt korrekta bloggare behöver skyddsutrustning.

Att vara PK kostar inget. Att vara icke-PK kostar. Den som råkar tassa in på svenska hatbloggar (vilket inte rekommenderas) får snart klart för sig att det kostar skjortan att vara icke-PK.

Att bli bannlyst eller vara i det s.k. "utanförskapet" är rena himmelriket jämfört med den världsbild som här är auktoritärt allenarådande. Från denna editor tillönskas alla politiskt korrekta hatbloggare både Salam och Shalom inför ett Nytt år 2009. Tyd gärna MXp:s vita flagga i den krigstid vi befinner oss. Den vill signalera er alla fred...  

MEDIA SvD1, SvD2, AB, Dagen1, Dagen2, Dagen3Dagen4, TA, Newsdesk, Dagbladet.no, VGPolitiken, Breaking News Dick Haas: Barak: Krig till det bittra slutet (17:53)
BLOGGAR: Jan Kallberg, Bitte Hammargren, Svensson, Aqurette, Al Hamatzav, Bertils blogg, Meyer, Gilboa, IiS, TTtab, FiM, TT-kritik, JiM, JiM2, MAmm, Sa1, Sa2, TT-kritik, Leffe45, Bloggarna, -- Technorati tags: -- Läs även andra intressanta bloggar om: , , , , , ::

Kommentarer
Postat av: mike

sanningen kommer fram

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=868588&rss=2216

http://www.youtube.com/watch?v=M9OIqy6md9w

bevisa att du inte är en zionist.

du låter som en sån hat hetsare (Maybe).

surfa in en sväng på euronews och se vad som händer i gaza.

Så går det när folket får rösta fritt va??

Precis som man bombade Fn basen

2008-12-29 @ 20:14:20
Postat av: Dag Selander

@MIKE: Välkommen. Det var ett tag sen. God fortsättning på helgen!

Vad är det du vill ha sagt, Mike! Det torde väl vara mer än uppenbart att jag inte är politiskt korrekt och antiisrael.

"bevisa att du inte är en zionist.
...du låter som en sån hat hetsare"


Varför ska jag bevisa att jag inte är en zionist? Du torde vara begåvad nog att se att jag är israelvän, och jag kallar mig gärna "kristen zionist".

Postat av: benjamin

Det er sykt hvordan folk tror på propagandaen. Første bloggen jeg leser via www.dagbladet.no som ikke er gjennomsyra av medias propaganda. Stå på!

2008-12-29 @ 20:37:48
Postat av: JR

Så du menar att den statistik som talar om att denna konflikt som de senaste åren dödat ett tiotal israeler, nu skall vedergällas med 500 palestinska liv på två dagar. Men det är kanske bara "muslimpropaganda"?

Sen har jag en reflektion jag med: hur kan det komma sig att alla med unkna åsikter tror sig vara så otroligt icke-PK? Såna som dig finns överallt i bloggosfären. Avsaknad av analys, intelligens, originalitet och grundläggande förståelse för både mänskliga och politiska dimensioner och komplexiteter är er gemensamma nämnare. Kom med nåt nytt, snälla!

2008-12-29 @ 20:45:44
Postat av: Dag Selander

@BENJAMIN: Glädjande att få din respons! Har du själv sett palestinavännernas raketbeskjutning av Israels ambassad i Oslo? - Nä, jag vet, alla norrmän bor ju inte i Oslo ;-)

Min e-adress hittar du nedan. Det vore gott att höra mera från dig, Benjamin.
.

Postat av: rho

Jag hör till dem som inte förstår hur man kan stödja Israels förtryck och trakasserierna av palestinier och Palestina. Jag kan just tänka mig att du glatt oberörd suttit och virkat en mössa, ifall du bott på Gaza. Vad skulle du göra när garnet tagit slut?

2008-12-29 @ 20:50:13
Postat av: Peter

Ja du Dag, Du verkar locka till dig ett flertal med en åsikt som inte ligger i linje med den som du står för. Men visst är det gott att se att det lila man skriver har sådan enorm effekt. Kanske ska vi berätta för rho att det aldrig någonsin funnits ett land med namnet Palestina. Och att folket som han/hon kallar palestinier är araber och inget annat, främst från Libanon, Syrien, Jordanien och Egypten. Palestinierna/filisteerna dog ut för ca 3000 år sedan så hur kan Israel bomba dessa människor i dag????? mike, JR och rho har inte den minsta lilla allmänbildning men uttalar sig i alla fall och framstår som ett gäng hillybillys utan förankring i världen. Jag skulle vilja be dessa herrar/damer (vet inte vad dom har för kön) att visa på en enda artikel eller protokoll från tiden före 1967 som talar om ett land vid namn Palestina och ett palestinskt folk. Vidare verkar dom inte veta att Västbanken före 1967 var ockuperat av Jordanien och Gaza var ockuperat av Egypten. Så hur kunde Israel 1967 ockupera något land kallat Palestina?????? I den svenska skolan förfalskas historien för att återspegla de styrandes åsikter om vad som en gång hänt. Men ni tre, ta reda på hur det förhåller sig innan ni uttalar er så framstår ni inte som totalt obildade.

2008-12-29 @ 21:12:07
Postat av: r


Jeg synes at vi skal kaste ut folk av Norge, Sverige og Europa som bråker og kaster stein.

Kanskje de heller burde dra hjem til sitt land og få orden og ro der. Bygge opp sitt eget land, istedet for å komme til oss og kaste stein.

2008-12-29 @ 21:17:35
Postat av: Dag Selander

@RHO: Välkommen hit! Du säger: ”Jag hör till dem som inte förstår hur man kan stödja Israels förtryck och trakasserierna av palestinier och Palestina.” OK. Vi har helt olika uppfattning i saken. Men med dig avskyr jag också förtryck och trakasserier.

Du vet att Israel långt om länge äntligen agerar mot terrorrörelsen Hamas. Palestinierna och Gazaborna är inte detsamma som terroristorganisationen Hamas. //Dag Sr

@JR: Välkommen! God fortsättning. Tack för att du tittar hit. Du, Jens, vet - med den strålande begåvning du besitter och den profession du har – att vad IDF gör just nu är att försvara landets befolkning och söka ta tag i den terrorism som Hamas ägnar sig åt. Du vet dessutom att deras Charta handlar om att utplåna israel. Du vet att detta inte handlar om 10 döda här och 500 döda där, utan att striden står på liv och död för detta lilla land som har terroristorganisationer som Hamas, Fatah och Hizbullah som alla tre har målet att utplåna Israels judiska befolkning. Du vet också att Hassan Issa häromnkvällen talade om att hela striden har sitt HQ i Teheran och Damaskus.

Ditt omdöme om mig som person är både överlägset och lite pinsamt: ”Avsaknad av analys, intelligens, originalitet och grundläggande förståelse för både mänskliga och politiska dimensioner och komplexiteter är er gemensamma nämnare.” (Du kan skriva du. Grattis! Lycka till med det!)

Det du skriver är ett tydligt uttryck för vad du står för. Avvikande uppfattningar tillåts inte i din och dina kollegors agenda. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att kapa dig vid fotknölarna som du är kapabel till.

Jens, jag önskar dig en fortsatt god resa i ditt liv. Du är värd än trevligare resa än att ha ihjäl folk på det sätt du litterärt är mäktig att göra. Vad är det som gör dig så förblindat rasande på dessa enkla rader här ovan i bloggposten? Du tillhör ju inte den kategori som klipper- & klistar muslimpropagandans hat. Eller är det för att du håller på med att förmedla hatet som du blir så upphetsad? Önskar dig en kall ishink med nåt gott att dricka. Chill down, please! //Dag Sr

2008-12-29 @ 21:20:33
Postat av: Dag Selander

@JOHAN: Du kopplar säkert sammanhanget ”för att tala om Hamas blodtörst”. Det var helt enkelt ett videoclip från Hamaspropagandan. "Blodtörst" är väl relevant i beskrivningen av en sån produktion.

De som ”slaktas” är Hamasterrorister. Tyvärr har också civila drabbats. Men så är det i krig, och ett krig mot terrorister som Hamas är inget för smågrabbar i gosskören.


@R: Du skriver: ”Jeg synes at vi skal kaste ut folk av Norge, Sverige og Europa som bråker og kaster stein. Kanskje de heller burde dra hjem til sitt land og få orden og ro der. Bygge opp sitt eget land, istedet for å komme til oss og kaste stein.” Ja, kanske har intifadan III kommit till Europa och Norden?


@PETER: Tack för god kunskapsförmedling till herrarna/damerna som du adresserar. Sedan ska vi nog ha klart för oss att skribenterna har en hel del kunskap historiskt sett. Det är bara att man kan välja vilken tolkning som passar med den ideologi man har. Inte sällan är det då så att realiteten får ge vika för propagandismens lögner som man lärt sig ska upprepas tillräckligt många gånger...

När majoriteten ger sig på verklighetens historia är det fara å färde. Historierevisionismens hantlangare har många skribenter i den strid som äger rum mot det judiska folket och staten Israel.

2008-12-29 @ 21:43:42
Postat av: Johannes

Du har fullständigt rätt. Finns en hel del antisemiter/islamister som under täckmantel av att vara "palestinavänner" kommer med allsköns antisemitisk propaganda på olika bloggar. Det märkliga är att de flesta av dom inte tar in kommentarer som inte stämmer med deras åsikter- innebär väl att de inte har några hållbara argument för deras sak skulle man tro-eller?
Å andra sidan tror jag inte att normalbegåvade människor går på propagandan, i så fall hade nog inte alla länder stött Israel som idag är fallet.

2008-12-29 @ 21:47:11
Postat av: Svenke

I Norge har vi en gruppe med skit-sekker som kaller seg Blitz, dette er unge mennesker som bruker narko
og elsker drap og vold, de mener at de har rett til og plyndre og ruinere andre som ikke tenker som dem selv. Som alle venstre radikale er de GIGANTISKE løgnere og hykklere, rotter kaller vi dem i Norge.
De bruker alle påskudd de kan finne til å utføre vold mot uskyldige. Pass dere for dem Sverige, de har sikkert plantet noen av rottereirene sine hos dere også. De tror på en sjuk blanding av anarkisme og kommunisme blandet med hat mot den nordiske rase.
Ikke la disse svina få makt, de er ondskapen i blandt oss.

2008-12-29 @ 22:10:49
Postat av: Dag Selander

@JOHANNES: Du skriver "Å andra sidan tror jag inte att normalbegåvade människor går på propagandan"
Tack för den påminnelsen. Lätt att glömma den självklara sanningen.

@SVENKE: Ditt norska problem är en sak för sig och är väl närmast något av vad vi i Sverige känner igen från AFA-sammanhang.

En fråga, Svenke: Kan du förklara dina rader och vilket sammanhang det har med bloggpostens text?

Fra Sverige önsker vi dere en god aften! //Dag Sr

2008-12-29 @ 22:35:24
Postat av: Svenke

Denne gruppen blitz har skutt (party) raketter og kastet stein mot den Israelske ambasaden
ie. Israels angrep i gaza. Den venstre kontrolerte
pressen liker ikke å skrive shit om andre venstre
raddiser slike som blitz. Blitz er en del av den
politisk korrekte menings mafian som herjer landet.

2008-12-29 @ 22:48:29
Postat av: Dag Selander

@SVENKE: OK, jag förstår. NU är jag med. Tack för info. Ha de! //Dag Sr

2008-12-29 @ 22:53:34
Postat av: Ralph Haglund

Puh....

Min fru säger att jag har krigat i tre dar nu med ca 10 gånger så hög trafik på min blogg som normalt, och blandade kommentarer - en del som tackar för att NÅGON förklarar sakerna som inte de stora medierna vågar ta i.

Ser man de stora som DN och SvD har jag under 8 år sett ytterst obetydliga spår efter mer än 10000 missiler mot judarna i södra Israel - en mastig kollektiv bestraffning. Man har känslan av att media vill att Israel genast ska sätta de muslimska terroristerna INKLUSIVE Fatah (som också skjuter från Gaza) - i skola så de lär sig träffa bättre, för att det sedan ska bli lite mera "proportionellt" huh.... Eller ska Israel börja att urskillningslöst ösa sina sämsta projektiler in i Gaza för att FN och Bildt ska tycka att de är jämlika?

Kadimaregeringen må göra jobbet otroligt mycket senare än de borde ha gjort - de sakulle aldrig ha tillåtit vapensmuggling via gränsen mot Egypten och via havet, och Olmert ser högst sliten ut på nya foton, efter att ha gått helt emot sina principer. Han ville ju skapa ett nytt Gaza på Västbanken. Men förhoppningsvis har armén lärt sig mycket sedan Libanon, och politikerna lärt sej att lägga näsan mindre i blöt under den nödvändiga processen nu. Självklart studerar Iran noggrant aktiviteterna, och vad de sen gör beror på hur Israel lyckas. Israel är väl medvetet om att klanteriet under Libanonkriget fick arabvärlden att skratta åt dom, och USA att dra åt sej öronen när de inte kunde lita på att Israel klarade jobbet längre.

2008-12-29 @ 22:57:01
URL: http://israelisverige.no-ip.info/blog
Postat av: Dannie

Terroristerna Hamas är samma skrot som taliban Al-qaida.

Med det sagt, så är den enda skillnaden är att en majoritet av araberna frivilligt i sitt första demokratiska val la sin röst på denna rasistiska blodtörstande terrorgrupp. Det innebär att en majoritet av gazas civilbefolkning stödjer terrorister som vill massmörda judar. Tydligen är dessa monster "solidaritet"-ivrarnas bästa vänner.

2008-12-29 @ 23:07:02
Postat av: Dag Selander

@RALPH: Du har krigat hyfsat, eftersom ditt antal av besökare 10-dubblats.

Jag förstår att "en del som tackar för att NÅGON förklarar sakerna som inte de stora medierna vågar ta i" Du har en viss kompetens om man så säger.

Stora media är SvD och DN och deras framtoning ligger på en nivå som är både lagom svensk och internationellt mainstream. Koncernerna är nog rädda för att tappa än flera prenumeranter i den tidningskris som råder sedan några år och är riktigt krisig just nu.

DN:s tidigare och mångårige koreespondent Dick Haas skrär inte orden, när han skriver: "Vi är tillbaka i den arabiska hatretoriken mot Israel för 40 och 50 år sedan. Nu riktas den också mot andra palestinier och stater som Egypten och Jordanien. En annan skillnad är att många bloggare i Norden låter som om de med liv och lust kopierar allt som de muslimska propagandisterna häver ur sig. Det är rätt märkligt. Nästan lika märkligt som att en rad svenska och norska dagstidningar ger hatbloggarna dagligt utrymme i de egna spalterna."

Koncernerna typ/Schibstedt kanske snart köper upp dig som man gjorde från Bonnier och Politikerbloggen.

Nån måste ju förklara hur det ligger till. Är du beredd att ta den smällen, när nu ändå kriget är i gång?

Men, varför är en del bloggar så snea och galna i sina kommentarer? Du ser vad sign. "JR" ger mig för avhyvling. Sympatisk man. Härjar som gamle brukspatronens student från Baggböle på sin tid... hmmm.

Är det bara för att det finns bloggar som inte är vänster? Eller vad beror det på? Vi hörs! //D

2008-12-29 @ 23:14:09
Postat av: Dag Selander

@DANNIE: Ja, "tydligen är dessa monster "solidaritet" - ivrarnas bästa vänner" och det är viktigt att inte glömma den kopplingen: att folket valde denna terrororganisation att leda Gaza.

För en och annan är det oroande att s-ivrarna månar om dessa terrorister. Hur snart har vi inte en verklig intifada i EU och Norden? Var står s-ivrarna då?

2008-12-29 @ 23:25:19
Postat av: Pragmatikern

Tragikomiskt. Denna blogg är ju en hatblogg om någon.
Och ska det vara så svårt att inse att en ockupationsmakt ALLTID är den aggressiva parten....

2008-12-29 @ 23:30:05
Postat av: Peter

Vet du Dag, till skillnad mot dig, så är jag övertygad om att det finns luckor i historie kunskaperna hos ett flertal av det svenska folket. Det är inte ett medvetet val att ljuga, utan det är så att i samband med socialiseringsprocessen i förskolor, skolor och vidare upp i högre utbildning, så pumpas tankar och idéer in i medvetandet hos människor. Till och med i teologiska fakulteter talar man om Palestina som ett land med erkända gränser, fast då bebos det av judar.

2008-12-30 @ 08:01:41
Postat av: Dag Selander

@PRAGMATIKERN: Ja, ”tragikomiskt” är ordet. Du tllhör den kategori ”tyckare” som behöver läsa på historien. Du skriver som om du hade ett axiom att briljera med. Men faktum är att den makt du menar vara ockuperande är det inte. Ska du ockupera ett område måste det finnas ett land som är reglerat med gränser, grundlag, försvar mm. Men det finns inte. Området har en tid varit ett brittiskt mandat som delades upp för att det judiska folket skulle ha nånstans att ta sig. Kom igen när du vet du vad talar om. Gott nytt år! //DSr

@PETER: Du säger att du är ”övertygad om att det finns luckor i historiekunskaperna hos ett flertal av det svenska folket.” Tyvärr har du rätt att det hände ett och annat ”i samband med socialiseringsprocessen i förskolor, skolor och vidare upp i högre utbildning.” Och det är dessutom vida mera sorgligt eftersom hela världssamfundet delar uppfattning och ”kunskap”. Ta bara enigheten mellan Lars Ohly och Carl Bildt i det politiskt korrekta tyckandet med allt understöd man har av Ban Ki-Moon från ett FN som pressats av arabstater och andra icke-demokratiska diktaturer att omfatta en historiebild som har luckor.

Några enkla basfakta som vore önskvärt att alla förståsigpåare och s.k. mellanösternexperter kunde ta till sig, alltifrån Lars Ohly till Ulf Bjereld, vore dessa: >> http://www.si-info.org/?s=fakta och >> http://www.lennarteriksson.se/blog/?p=1546

/DSr

2008-12-30 @ 09:16:21
Postat av: TeeSinJinsan

@Svenke; skjerp deg! Jeg er verken Blitzer eller Osloborger, men hør nå her: "..Blitz, dette er unge mennesker som bruker narko
og elsker drap og vold, de mener at de har rett til og plyndre og ruinere andre som ikke tenker som dem selv. Som alle venstre radikale er de GIGANTISKE løgnere og hykklere, rotter kaller vi dem i Norge.
De bruker alle påskudd de kan finne til å utføre vold mot uskyldige. Pass dere for dem Sverige, de har sikkert plantet noen av rottereirene sine hos dere også. De tror på en sjuk blanding av anarkisme og kommunisme blandet med hat mot den nordiske rase.
Ikke la disse svina få makt, de er ondskapen i blandt oss"
Hva i all verden betyr dette?? Er du ikke helt frisk? Er det slik at alle som ikke mener det samme som "alle andre" er sjuke rotter?

@Dag: se her: http://no.wikipedia.org/wiki/Blitz

2008-12-30 @ 16:32:54
Postat av: Dag Selander

@TEESINJINSAN: OK. Förstår att där finns en och annan språklig överdrift, ja. Gott Nytt år!

Själva saken i bloggposten då? Har inte ett land rätt att försvara sig mot ständiga terrorangrepp?

Vad säges om nedanstående uttalande från svenskt håll (SSI)?

"Internationell rätt ger Israel rätten att försvara sig mot terrorism och direkta bombangrepp.

Israel har inte startat detta krig. Det är ett försvarskrig mot terrorbombningar.

Hamas vägrar att erkänna Israels existens och talar öppet om att utplåna staten Israel.

Hamas vägrar att upphöra med sina granatattacker och hotar med nya självmordsbombningar inne i Israel.

Israel har vid upprepade tillfällen sökt fred med Hamas genom att som enda villkor kräva att Hamas upphör med sina terroraktioner.

Hamas bygger sina raketramper i bostadsområden och i civila byggnader.

Gaza är idag en militärdiktatur enväldigt styrd av Hamas."

2008-12-30 @ 17:56:03
Postat av: TeeSinJinsan

Joda, jeg er enig i at et land må kunne forsvare seg mot stadige terrorangrep, men når landet gjennom sitt forsvar mot terrorisme bomber og dreper sivile, hva skiller dem da fra terroristene?

Jeg er verken Israelvenn eller går med palestinaskjerf, og jeg vet for lite om detaljene i konflikten til å uttale meg bastant om hva som er rett, men jeg er MØKK LEI islamistenes og zionistenes ensidige retorikk og hylekoret som henger seg på dem hver gang de uttaler seg.

Jeg kjøper ikkeuten videre påstandene du lister opp, og det er ikke sikkert Israel har noen som helst rett til alle de landområder de besitter, men palestinerre har heller ingen rett til å skyte raketter mot sivile jødiske mål for å hevne seg.

Hvis bare omverdenen kunne slutte å forsyne disse partene med våpen og penger, så kunne de kastet stem på hverandre til de gikk lei.

2008-12-30 @ 19:29:10
Postat av: Dag Selander

@TEESINJINSAN: OK, tack för ditt svar. Eftersom jag torde vara mer än 50 år äldre än vad du är, skulle jag vilja ge dig ett råd (om du kan ta en gammal mans råd) är som du kan fundera på tills du nån gång börjar fundera kring vad som är rätt och vad som är fel i MidEast-saken:

Starta då med att studera folkens historia och nutida samhällshistoria.

Med det sagt vill jag önska dig ett riktigt Gott Nytt År 2009! //Dag Sr

2008-12-30 @ 20:39:31
Postat av:

Varför skall inte Israel få ha vänner? Dag S är inte en "blind" Israelvän som aldrig ser fel med Israel, men hans Israelkritik samt Palestinakritik har rim och reson. Det verkar inte alla kritiker av Israel ha, ju mer man aktiverar sej för palestinska sidan ju blindare verkar man bli för den sidans fel och tål inte att någon t.ex. Dag har en annan syn på Israel/Palestina. Stå på dej Dag.

2008-12-30 @ 21:19:45
URL: http://k-rabnor.blogspot.com/
Postat av: Dag Selander

@ANONYM: Du skriver: "Varför skall inte Israel få ha vänner?"

Du skriver också något mycket viktigt om kritik både av Israel och Palestina och det med rim och reson. Viktigt tänk.

Om inte kritiken av Israel hade varit så monumental och så ensidig i landet, hade jag haft tid att också lyfta fram palestinaarabernas behov, nöd och situation. Självklart är det så att jag som bekännande kristen har samma kärlek till båda folken och ber för båda folken. De finns båda i mitt hjärta.

Tack Kjell för dessa dina kompletterande rader!

2008-12-30 @ 21:39:39
Postat av: Lasse

Nicely written. Couldn't possible agree more.
The hate against Israel is caused by the western red media. Luckily most of the ignorant people among the socialists are 15 - 25 year old youth that eventually will grow up.

So sick of the hordes of people beeing politically correct as they aren't capable of realizing how the world really is - a result of having it too good and taking freedom for granted.

2008-12-30 @ 21:50:44
Postat av: Dag Selander

@LASSE: Thanks for your comment. You understand evidently Swedish so well that you grasp it all. Now I wish you the best & together with you I'll pray and say: Shalom over Jerusalem. // Dag Sr

2008-12-30 @ 21:55:24
Postat av: Johan R. Sjöberg

Hej!

Tack för ett bra inlägg. Precis så känner jag också. Nu måste vi stå för Israel, och be för Israels folk.

2008-12-31 @ 02:34:01
URL: http://nyfrelst.wordpress.com/
Postat av: Dag Selander

@JOHAN: Gott nytt år 2009! Vi ber för Israels folk. Vi ber för Palestinska myndighetens folk araberna i Gaza, Samrien/Judéen. Shalom över Jerusalem. /Dag Sr

2008-12-31 @ 10:38:43
Postat av: Svenke

@TeeSinJinsan : Ok, du har litt rett. Det jeg vil
fram til er. De fleste har nok insett at det blir
aldri fred mellom Israel og Palestina, hatet mellom
partene øker og øker helt til de utsletter hverandre. Det eneste vi som sitter utenfor kan gjøre er å hindre at hatet sprer seg til oss. Krig og hat er som kreft, det sprer seg. Denne dampene og motbydlige svulsten som vokser i uhyggelig tempo i midt-østen er så overveldene livsdyktig at det eneste menneskeheten kan gjøre er å isolere den, hindre at den vokser seg inn i Europa og norden.
Blitz forsøker å plante kreften her hjemme. De er ambasadører for svulsten. De har gjort denne konflikten til "sin konflikt" som de bruker for å spre kaos og ondskap. Hat er deres mat. De nyter vold for voldens skyld. Det verste er at de samler disipler blant ungdom som har dårlig samvittighet
pga. sitt eget fråtseri i velferds samfunnet.
Blitz tilbyr ungdommen narkotika og avlatsbrev.
"Bli med i krig mot imperialister, kapitalister, politi, miljøsyndere, kjøttetere osv osv osv, da kan dere fortsette med fråtsingen og ha god samvittighet"
Dette er mottoet, fryktelig hyklerisk og naivt.

Kort sagt er PK'erne i blitz og rød ungdom farlige
for sivilisasjonen. Bak uniformene deres skjuler det seg noen jævlige facister og menings terrorister, kamuflert som edle og fromme mennesker som "bare ønsker å beskytte de svake" LIKSOM.

2008-12-31 @ 16:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0